szeptember 22., péntek : Móric

kedvenc Add a kedvenceidhez!     Subscribe to TutitippekNews FeedSubscribe to TutitippekComments

Csokoládéhab

Évek óta azt halljuk, hogy a csokoládé árt az egészségünkre. Kiderült, hogy ez nem egészen így van, sőt kimondottan egészséges táplálék – de csakis az étcsoki, és az, aminek minimum 70% a kakaó szárazanyag tartalma. A kakaónak magas a  B, D és E vitamin tartalma, azaz antioxidáns – ezért csökkenti a magas vérnyomást és stabilizálja a vércukor szintet. A csokoládénak azonban magas a kalóriatartalma, így csak keveset és néha együnk belőle. Az alábbi csokoládéhab recept gyors és egyszerű – nem igényel sütést..

Hozzávalók

  • 7 dkg étcsokoládé (70% kakaótartalmú, és lehetőleg bio)
  • 1 dkg vaj
  • 1 dl habtejszín vagy tejszín
  • 1 tojás

Elkészítés

  1. A csokoládét törjük darabokra, és olvasszuk meg egy forró víz felé helyezett üveg vagy fémtálban. (Tipp: a csokoládét nem szabad közvetlenül a tűzhelyen olvasztani) Adjuk hozzá a tojás sárgáját és a vajat – keverjük el alaposan. Hagyjuk kihűlni.
  2. Ha natúr tejszínt használunk, keverjük habosra – majd a tojásfehérjét verjük fel egy habverővel kemény (de nem szolid!) habbá ( tipp: akkor jó, amikor dombok keletkeznek és a  hab elválik az edény falától).
  3. A tojáshabot és tejszínhabot adjuk óvatosan a csokoládé masszához, közben keverjük lassan egy lapos fakanállal.
  4. Töltsünk meg hat üvegpoharat a krémmel – tegyük be a hűtőszekrénybe minimum3 órára, de inkább egy éjszakára.
  5. Tálalás előtt díszítsük tejszínhabbal, csokoládé darabokkal vagy darált dióval, mogyoróval.

Tippek

  • A vajat ki lehet hagyni
  • Adhatunk hozzá darált diót vagy mogyorót, de akár mazsolát és egyéb szárított gyümölcsöket is
  • Adjuk hozzá egy kanál rumot vagy Amorettot
  • Kismamák kerüljék ezt a desszertet
  • Remek parti desszert
  • Sokkal egészségesebb, mint a bolti cukrozott változat!

A csoki hab egy egyszerű sütemény, amely kiváló desszert lisztérzékenyek, diabetikusok, és azok számára, akik a low-carb diétán élnek. De ne feledjük, hogy elég magas a kalóriatartalma (csokoládé, tejszínhab), így csak speciális alkalmakra készítsük. Íme néhány egészséges sütemény>>.

Kapcsolatos cikkek

    Email            Címoldal           

Jelenleg nem lehet hozzászólni .