szeptember 22., péntek : Móric

kedvenc Add a kedvenceidhez!     Subscribe to TutitippekNews FeedSubscribe to TutitippekComments

Egészséges sütemények

A legtöbb ember megfogadja, hogy az újévben változtat az életvitelén és egészséges életmódra tér át – rendszeresen sportol, leszokik a dohányzásról, moderálja az alkoholt és mellőzi a süteményeket. A fogadalom általában nem tart sokáig –  legtöbben februárra már visszatérnek szokásos életmódjukhoz, különböző ürügyekre és kifogásokra hivatkozva. Pedig ahhoz, hogy egészségesen éljünk, nem muszáj lemondunk az élvezetekről – mindent szabad, de moderáltan és egy kicsit módosítva –  egészséges sütemények, italok, ételek és csupán napi fél óra mozgás a siker titka..

Egészséges sütemények hallatán sokan felhúzzák a szemöldöküket, hiszen a kifejezés egymást kizáró ellentét! Azonban léteznek egészséges édességek, amelyeken bűntudat nélkül lehet csemegézni!

Mi az egészséges sütemény?

Az, amiben nincsen finomított cukor, liszt, és sok zsiradék. A hagyományos sütemény receptek legtöbbjét  könnyen át lehet alakítani –  íme néhány tipp ehhez:

  • Finomított cukor helyett használjunk természetes nádukrot, mézet vagy juhar és agavé szirupot, de csupán egy–két érett banán is remek édesítő lehet (pl. muffinoknál).
  • Adjunk a süteményekhez gyümölcsöket, aszalt gyümölcsöket – ezek is édesebbé varázsolják a tésztát, sokszor nincs szükség extra cukorra.
  • Kekszek, muffinok esetében a vajat helyettesítsük hidegen sajtolt növényi olajjal vagy margarinnal, a fehér lisztet pedig teljes kiőrlésű liszttel vagy egyéb gabona lisztek keverékével – pl szója, hajdina, bab, borsó, zab, barnarizs, rozs, árpa, tönkölybúza. A tojást sok kekszféléből ki lehet hagyni, más süteményeknél pedig redukálni lehet a számukat.
  • A zabpehely nagyon egészséges, továbbá alacsony a GI értéke, így diétázók és diabetikusok számára is nagyszerű élelmiszer – szerencsére sok finom sütemény alapja lehet!
  • Gazdagítsuk a sütiket diókkal, mogyorókkal, magvakkal!

Íme néhány egészséges sütemény recept. A listát folyamatosan bővítjük.

Egészséges sütemény receptek

Általános

Csokoládé

A csokoládét szeretők örömmel olvashatják, hogy a legújabb szuperétel a csokoládé, ugyanis magas antioxidáns tartalma miatt csökkenti a vérnyomást és stabilizálja a vércukrot (ezért diabetikusoknak kimondottan ajánlott). Továbbá hangulatjavító vegyületeket is tartalmaz. DE – csakis a jó minőségű étcsokoládé egészséges, azaz aminek a kakaó szárazanyag tartalma minimum 70% . A tej és fehér csokoládénak azonban nincsenek pozitív hatásai az egészségünkre. Tehát a bolti csokoládék nagy részét kerüljük, inkább készítsünk saját csokis ínyencségeket és süteményeket – és napi 10 dkg-nál ne együnk többet, mert a kakaóvaj igencsak hizlal és sok kalóriát tartalmaz! Íme néhány  recept:

Diók, mogyorók, magok

Sokan úgy vélik, hogy a diók, mogyorók sok  kalóriával rendelkeznek, ezért mellőzik az éttrendjükből. Azonban a diók, mogyorók és magvak nagyon egészségesek, mert magas a rost, fehérje, cink, és antioxidáns tartalmuk. Továbbá a magoknak magas az Omega-3 zsírsav tartalmuk (pl a napraforgó, tök mag, lenmag), amely a koleszterin szintet csökkenti. A Harvard  Egyetem tanulmányai szerint napi 5 dkg dió vagy mogyoró 40%-al csökkenti a szív- és érrendszeri betegségekben való elhalálozást.Ezért ajánlott a rendszeresen mogyoró, dió fogyasztása. Készítsünk esti nassoláshoz néhány egyszerű, és egészséges csemegét: csupán mártsuk be a diót, mogyorót, mandulát, pisztáciát jó minőségű olvasztott csokiba, majd hűtsük le. Azonban kerüljük a sós mogyorókat! Íme néhány recept segítségül:

Zöldségek, Gyümölcsök

Zöldségekkel, gyümölcsökkel egészségesebbé tehetünk egy süteményt –  továbbá cukor helyett is alkalmazhatóak.  Azonban csakis friss alapanyagokat használjunk, vagy szárított ill. aszalt gyümölcsöket. Bár a (természetes) fruktóz egészségesebb, mint a cukor – némely (édesebb) gyümölcs glikémiás index értéke nagyon magas – ezeket moderálva használjuk. Íme néhány recept:

Egészséges desszertek

A fenti alkóelemekből gyors és egyszerű desszerteket lehet készíteni. Íme néhény példa:

A  fenti egészséges sütemények igazán finomak, bűntudat nélkül lehet őket enni – de persze moderálva. Az egészséges életmód sorozatunkban még több tipp olvasható az egészséges táplálkozás fontosságáról. Az egészséges étrend sorozatunkban pedig további egyszerű de nagyszerű receptekkel segítjük azokat, akik egészségesen akarnak élni. Egészséges gyerekzsúr sütemények>>

    Email            Címoldal           

Jelenleg nem lehet hozzászólni .