január 23., kedd : Rajmund & Zelma

kedvenc Add a kedvenceidhez!     Subscribe to TutitippekNews FeedSubscribe to TutitippekComments

Egészséges táplálkozás – Tej és tejtermékek

October 10, 2007  
kategória Egészség, Életmód

A tej nem csak a gyermekek, de a felnőttek számára is fontos. Ennek oka, hogy a tej és a tejtermékek az izomzat számára fontos fehérjével, vitaminokkal, továbbá ásványi anyagokkal látják el szervezetünket. A bennük lévő kálcium és a D vitamin az erős csontok és fogak számára fontos. Ezért kell ügyelnünk arra, hogy az egészséges táplálkozás részeként elegendő tejterméket fogyasszunk. A tejtermékek széles skáláját szerezhetjük be, így azok fogyasztását változatossá tehetjük:.. 

  • Túróból például kíváló szendvicskrémet készíthetünk egy kevés zöldfűszer, reszelt főtt tojás, kockára vágott sonka hozzáadásával. Enyhén fűszerezzük, két szelet kenyér, paradicsom, paprika és kész is van a könnyű vacsora.
  • Tejtermékekkel édességhiány és -vágy is csillapítható: keverjünk natúr joghurtba egy kis aszalt gyümölcsöt, diót, mézet, gazdagítsuk friss gyümölccsel.
  • Probiotikus joghurtok a bélműködésünkre pozitív hatással vannak, továbbá olyan baktériumokat tartalmaznak, amelyek pozitív hatással vannak az immunrendszerünkre és fertőzéses megbetegedések megelőzésében is segítenek.
  • Fogyás, illetve testsúly megtartása érdekében javasolt zsírszegény tejtermékek fogyasztása, ugyanis segítik a fogyást. Lásd hatásos fogyókúra>>. Ezek széles választékban beszerezhetők (zsírszegény/alacsony zsírtartalmú tej, joghurt, light sajt, stb.)
  • Főzésnél tejszín helyett használjunk tejfölt, joghurtot vagy tejet. Különösen egészséges és hatásos a görög joghurt. Tejszín ma már növényi változatban, alacsonyabb zsírtartalommal is kapható.
  • Magas kálciumtartalma miatt különösen fontos élelmiszer  a tejtermék a változó kort élő nők számára. Érdemes azonban figyelemmel lenni a zsírtartalomra!
  • Egy zsírszegény gyümölcsös joghurt kalóriabomba lehet a cukortartalma miatt. Vásároljunk inkább natúr joghurtot és a gyümölcsízt pótoljuk friss gyümölccsel. Készítsünk túrókrémet is inkább házilag – túró, joghurt és friss gyümölcs -cukormentesen.
  • Tejallergiában szenvedők számára ma már alternatívák is könnyen beszerezhetők: szójatej, laktózmentes tej, növényi tejtermékek, stb
  • Gyerekeknek készítsünk gyümölcsös tejet (milkshake) – turmixszoljunk össze 1 bögre tejet 1 banánnal, vagy egy marék eperrel, málnával, mangóval, szederrel, áfonyával stb.
  • Gyerekeknek remek kalcium forrás a forró csokoládé, de figyeljünk arra, hogy a csokoládé kakaó tartalma min 70% legyen! 

Receptek tejtermékekkel

 Tegyünk egy újabb lépést egészséges táplálkozás felé és fogyasszunk elegendő mennyiségű, lehetőleg csökkentett zsírtartalmú (és bio) tejet és tejtermékeket! A tej nagyon sokoldalúan felhasználhatú alapanyag, íme néhány tej tipp.

    Email            Címoldal           

Jelenleg nem lehet hozzászólni .