január 23., kedd : Rajmund & Zelma

kedvenc Add a kedvenceidhez!     Subscribe to TutitippekNews FeedSubscribe to TutitippekComments

Tej tippek

A tej gyermekek, de felnőttek számára is fontos táplálék. Fehérjével, vitaminokkal, ásványi anyagokkal látja el szervezetünket. A benne lévő kalcium, A és D vitamin az erős csontok és fogak számára fontos. Ügyeljünk arra, hogy az egészséges táplálkozás részeként elegendő tejet fogyasszunk. Tejet vásárolhatunk különböző zsírtartalmú változatban, vehetünk friss vagy tartós tejet (előzőt javasoljuk, mert magasabb az ásványi anyag és vitamin tartalma)..

 Alapanyagok és tippek sorozatunk részeként íme néhány hasznos tipp ahhoz, hogy mit készíthetünk tejjel?

  1. Igyuk meg: tápláló, vitaminban gazdag, oltja a szomjat. Az egészséges táplálkozásban fontos szerepe van.
  2. Reggeli és délutáni italokat készíthetünk belőle a családnak, de vendégeknek is: kakaót, tejeskávét, forró csokoládét, különböző ízesítésű kávékat, karamellás tejet.
  3. Gyümölcsturmix akár egy tízórai vagy uzsonna alternatívája is lehet. Ehhez turmixoljunk össze tejet friss vagy fagyasztott gyümölccsel. Tehetünk bele mézet is. Smoothie >>
  4. Tej alapú mártásokat készíthetünk belőle: talán a legismertebb a besamel mártás, amelyet a klasszikus lasagnehez használunk, de készíthetünk belőle kapormártást is. Tejjel főzzük az édes mártásokat is, mint a csokoládé- vagy vaníliamártást. Vanílliamártások, krémek>> A vaníliamártás a legtöbb fagylalt alapkréme.
  5. Palacsinta: 2 tojás, 25 dkg liszt, 3 dl tej, víz, csipetnyi só és máris sülhetnek a palacsinták. Számtalan lehetőségünk van a további felhasználásra és ízesítésre. A klasszikus variációkon kívül készíthetünk is. egészséges vagy különleges palacsintákat is.
  6. Puding, desszertkrém: bár hagyományosan is főzhetők, ma már szinte kizárólag a “zacskós” változatukat használjuk. Ezekkel szinte pillanatok alatt összeállíthatunk egy gyors és egyszerű édességet, pl. gyümölccsel, pudinggal és babapiskótával rétegezett finomságot. Trifle>>
  7. Örök édes kedvencek alapvető hozzávalója: gyümölcsrizs, mákos guba, madártej, rizsfelfújt, császármorzsa, máglyarakás, fánk, tejbegríz stb, zabkása.
  8. Hígításhoz, pürésítéshez, áztatáshoz is használhatunk tejet: kevés tejjel könnyen hígíthatunk sűrű krémleveseket, főzelékeket, használhatjuk hideg és meleg tésztaszószok készítéséhez is. Tejet adunk a krumplipüréhez, de a zsemle áztatásához is a különböző darált húsos ételekben. 
  9. Omletthez adjunk kevés tejet, ezzel levegősebb lesz a felvert tojás, amelyet egyéb finomságokkal is gazdagíthatunk, pl. szalonnacsíkok, felkockázott paradicsom, paprika, cukkíni, olívabogyó, sajt, füstölt lazac.
  10. Készítsünk aludttejet házilag friss tejből.

Tipp: a tej esetében különösen fontos, hogy a tudatos vásárlás (és egészséges táplálkozás) jegyében jó minőségű, és lehetőleg bio tejet fogyasszunk.

    Email            Címoldal           

Jelenleg nem lehet hozzászólni .