május 05., csütörtök : Györgyi

kedvenc Add a kedvenceidhez!     Subscribe to TutitippekNews FeedSubscribe to TutitippekComments

Zabkása

ZabkásaA zabkása, azaz porridge, egy skót étel – diatetikusok, orvosok szerint az egyik legegészségesebb reggeli gyerekeknek, felnőtteknek egyaránt. Magas rost, E vitamin, vas, cink, szelén, magnézium tartalma miatt a zab a szuperételek egyike, így ajánlott a zabkása rendszeres fogyasztás. Elkészítése csupán 5-10 perc..

 Hozzávalók

  • 5 dkg zabpehely
  • 3 dl tej
  • 1 ek joghurt
  • ½ tk őrölt fahéj
  • 1 ek méz

Zabkása készítése

  1. Melegítsük fel a tejet. Mielőtt forr, azaz gyöngyözik, adjuk hozzá a zabpelyhet. Kevergessük, amíg sűrű lesz, majd adjuk hozzá a mézet, joghurtot és fahéjt.
  2. Alacsony hőmérsékleten keverjük tovább 1-2 percig.
  3. Tálaljuk melegen.

Tippek

  • Skóciában sokan 1dl tejjel és 1dl vízzel készítik – joghurt nélkül, sokszor sósan!
  • Kisbabáknak egy éves kor alatt csakis vízzel készítsük, és a mézet, joghurtot hagyjuk ki.
  • A zabkását megszórhatjuk 1-2 kanál darált dióval, mogyoróval vagy magvakkal.
  • Adhatunk hozzá 1-2 kanál mazsolát vagy aszalt gyümölcsöket (aprítva)
  • Méz helyett tört banánnal vagy almaszósszal is édesíthetjük.
  • Remek étel kisgyerekeknek, de felnőttek számára is, hiszen alacsony GI értéke miatt a zab sokáig laktat. Egészségesebb, mint a tejberizs vagy tejbedara.
  • Főzés után egyből mosogassuk el a lábast – még akkor is, ha késésben vagyunk!
  • A zabkását mindenkinek ajánljuk – nagyon finom és nagyon egészséges! Angol receptek>>

    Email            Címoldal           

Jelenleg nem lehet hozzászólni .